LEDA d.o.o. dobila cerifikat ISO 9001:2008
Pred kraj prošle godine je korčulansko brodogradilište LEDA d.o.o. krenulo u proces certificiranja sustava upravljanja kvalitetom uz potpisane ugovore s HRVATSKIM REGISTROM BRODOVA i BUREAU VERITAS.
Prije nekoliko dana su uspješno prošli audite spomenutih certifikacijskih kuća (HRB i BV) te dobili odgovarajuće certifikate u sukladnosti sa zahtjevima norme HRN EN ISO 9001:2008 sa rokom valjanosti do 2015.godine.
– Ovo je zahvalni proces za nas, kaže direktor Lede Srećko Marini, jer su tijekom procesa pripreme za certificiranje pružanja savjetničkih usluga ugovorili sa firmom Q-PROJEKT iz Rijeke kao i provedbu tečaja za interne prosuditelje prema zahtjevima međunarodnog standarda.
Nakon kvalitetne pripreme dokumentacije, upoznavanja svih relevantnih osoba u brodogradilištu sa obvezama te primjenom sustava upravljanja kvalitetom na nivou cijelog brodogradilišta, sa dozom zadovoljstva direktor Marini se nada da će tijekom roka valjanosti dobiti produljenje certifikata i za naredni period.
Inače, nakon ljetne pauze, svi kapaciteti su zaposleni na završetku novogradnje broda za stranog naručitelja Petters iz Nizozemske s kojima LEDA od 2002. godine ima poslovnu suradnju, (sada u suvlasničkim odnosima) i do danas su im isporučili 24 novogradnje brodova dužine od 82 do 100 metara i nosivosti od 3.600 do 5.200 tona.
Iako u iznajmljenom pogonu i nepovoljnim uvjetima proizvodnje (na prostorima bivšeg brodogradilišta INKOBROD u stečaju) LEDA je opstala, uz zapošljavanje 90 radnika s užeg područja otoka Korčule i poluotoka Pelješca, i blizu isto toliko kooperanata, nastavljajući na zdravim osnovama tradicionalnu korčulansku brodograđevnu djelatnost. I to su razlozi što je Vlada RH nedavno odobrila koncesiju na zapušteni istočni dio brodogradilišta, (pomorsko dobro) s 78.016 četvornih metara, dok će LEDA u pomorsko dobro uložiti 135.166.500 kuna u svrhu gospodarskog korištenja na rok od 30 godina.
– Koncesija je veliki poticaj daljnjem radu i razvoju tvrtke, kaže direktor Srećko Marini, gdje je na navozu upravo nabavljena velika dizalica 250 tona, te investicija od 5 milijuna eura za dodatnu opremljenost navoza i operativne obale.
Direktor Marini najavljuje uz glavnu proizvodnju teške čelične konstrukcije i brodova, da će se dio prostora koristiti za remont i zimovanje jahti, kao i izgradnju manjih plovila, čime bi se zaposlio i određeni broj stručnog kadra.
Tekst i foto: Niko Perić
Trebate se prijaviti za objavu komentara.