Zbogom Liburniji

Korčulani su jučer poslijepodne, kao po nekom pozivu, masovnije napunili rivu čekajući Jadrolinijin feribot „Liburniju" kojemu je ovo bila zadnja plovidba na dužobalnoj liniji Rijeka-Split-Stari Grad-Korčula-Sobra-Dubrovnik

..

Liburrnija je od 1. lipnja do 30. rujna ove godine polazila iz Rijeke ponedjeljkom i petkom, a iz Dubrovnika četvrtkom i nedjeljom.

Za Korčulane i njihove goste ova pruga je u turističkom smislu od životne važnosti. Veliki broj putnika,  a naročito motorizirani turisti, znali su iskoristiti čari putovanja odmarajući se na brodu.  

I prilikom svog zadnjeg isplovljavanja sa korčulanske rive  u Liburniju se ukrcao veći broj vozila stranih registracija. Naime, komentiralo se kako iza ove plovidbe Liburniju čeka je rezalište ili prodaja. 

Najtočnija informacija od dežurnog operativca iz Jadrolinije u Rijeci govori da Liburnija sigurno zbog starosti i dotrajalosti više ne može ploviti na dužim linijama, ide u Lošinj, gdje će zimovati i pričekati daljnju sudbinu.

Predsjednik Uprave Jadrolinije dr.sc. Slavko Lončar i sam je emotivno vezan uz Liburniju koja ovih dana završava svoj plovidbeni vijek na Jadranu. Liburnija je maksimalno opravdala svoju ulogu u Jadrolinijij bijeloj flotia, dugotrajnom eksploatacijom osigurala je akumuliranje sredstava za nabavu novog broda.

Liburnija je 1969. godine sagrađena u Nizozemskoj. Krasila ju je životna istina da je bila prvi “feribot” na hrvatskoj obali. Ima 3.038 BRT, kapaciteta 700 putnika i 120 vozila. Putnici imaju mogućnost korištenja avio-ležaja, a na raspolaganju su im kabine sa ukupno 200 kreveta.

Skupa s feribotom Ilirija dugi niz godina je bila nositelj jadranskog dužobalnog prometa.

Mi se u Korčuli sjećamo 8. 11. 1991. godine kada je Jadrolinija morala obustaviti promet svih brodova zbog uvođenja blokade jugo mornarice. Ilirija i Liburnija zatekli su se u luci Zelenika u Boki Kotorskoj, odakle im je bilo odobreno da isplove za Korčulu. Dan kasnije Liburnija je  isplovila na čelu konvoja “LIBERTAS” noseći pomoć za ugroženo stanovništvo Dubrovnika.

Jučer je tužnu zadaću posljednjeg dizanja brodskog konopa Liburnije s kolone na korčulanskoj rivi obavio je djelatnik KTD Hober Nikša Curač.

Prolazeći pored gradskih zidina na ruti prema Splitu i Rijeci Liburnija je posljednji put  dužim  tuljenjem brodskih sirena pozdravila Korčulu.  Mnogobrojni Korčulani otpozdravili su mahanjem. poželjevši da Liburnija dobije dostojnog nasljednika.

Današnji komentari u Korčuli izražavaju želje Korčulana i njihovih gostiju da je ova dužobalna linija trebala potrajati barem do konca listopada. Lijepa vremena zadržavaju veći broj motoriziranih turista u Korčuli, a među njima bi mnogi rado mijenjali duge vožnje po cestama za neponovljivu ugodu plovidbe našim Jadranom.

Tekst i snimak: Niko Perić